Siemens VS06G1800 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens VS06G1800 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,4

Frederika 26-10-2009

---------- update review 26-10-2009 ----------
Inmiddels heb ik mijn beoordeling naar beneden aangepast omdat de uitsparing voor de parkeerstand er inmiddels ook is afgebroken.

---------- oude review 11-10-2009 ----------
Deze stofzuiger heb ik gekocht in april 2005 (nu 4,5 jaar geleden). Heb er toen 105 euro voor betaald.

Pluspunten:
- lichtgewicht;
- zuigkracht is goed op vloerbedekking (niet op een tegelvloer);
- 2 parkeerstanden die ik daadwerkelijk gebruik.

Minpunten:
- te korte buis (ik ben 1.71 m lang en voor mij is de buis echt te kort, krijg er rugpijn van);
- het snoer rolt sinds een paar maanden niet meer op;
- het wieltje van de borstel is er recent af gebroken, waardoor de borstel uit elkaar valt en niet meer bruikbaar is;
- het apparaat beweegt beroerd met je mee, is zeer lomp, zeker niet soepel, valt altijd om, kan niet over het snoer heen, een bocht gaat meestal ook niet.

Al met al geen succes wat mij betreft. Ik zal niet snel weer een Siemens kopen (heb nu een Nilfisk besteld).

Elvera 22-10-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1800 rood

Na weer een stofzuigbeurt vol ergernis nu maar achter de pc gekropen om andere voor een miskoop te waarschuwen.
In juli 2008 gekocht bij de Kijkshop, de prijs weet ik niet exact meer maar ik dacht rond de 120 euro. Hij was goed getest dus we dachten kopen maar.

Pluspunten heb ik echt niet.
De minpunten.
-Ik begin bovenaan de stofzuiger: de zuigmond komt steeds los van de steel. Tijdens het zuigen valt de steel constant op de grond. Eerst vastgezet met tape, echter als je de trap wilt doen moet dat weer los, geen optie dus. Ook mis ik een schuifje waardoor de zuigmond niet steeds vastzuigt aan alles…
-De uitsparing waar je de stofzuiger in kan haken tijdens het opbergen, is afgebroken en uitgerekt.
-Het handvat is door de midden, zit een scheur in, wel kunnen repareren met tape.
-Het houdertje waar je de stofzuigerzak in klikt. Ook afgebroken.
-Ik heb welgeteld nog 1 wieltje aan de stofzuiger zitten.
-En als laatste het snoer rolt niet meer soepel op. Moet hem steeds meeduwen.

Kortom nooit meer een artikel van Siemens, want mijn Siemens WT46W560NL
A klasse condensdroger die ik nu bijna een jaar in bezit heb is ook geen topper.

Frederika 11-10-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1800 rood

Pluspunten:
- lichtgewicht;
- zuigkracht is goed op vloerbedekking (niet op een tegelvloer);
- 2 parkeerstanden die ik daadwerkelijk gebruik.

Minpunten:
- het snoer rolt sinds een paar maanden niet meer op;

Nathalie Vuyk 31-03-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1800 rood

Mijn ervaring is dat na het plaatsen van een nieuwe stofzuigerzak de stofzuiger prima zuigt maar al na een paar zuigbeurten veel minder gaat zuigen. Mijn vriendin heeft deze ervaring ook en die deedt er al heel snel een andere zak in zodat ze haar hoogpolige vloerbedekking goed kon zuigen. Heeft nu inmiddels een andere gekocht want het werd wel een duur grapje zo.

Alfredvanmoerkerk 27-12-2008
Geschreven voor: Siemens VS06G1800 rood

Zuigkracht is prima. Echter de duurzaamheid is slecht. Het mechanisme waar de stofzak in moet worden geplaatst was al na een paar maanden afgebroken. Nu is de hendel waarmee je de kap opent afgebroken. Deze stofzuiger als opvolger van Miele gekocht omdat deze goed getest is door de consumentenbond. Echter, val weer terug op Miele. Ik koop nooit meer een Siemens.

jansc1246 10-09-2007
Geschreven voor: Siemens VS06G1800 rood

Zeer goede stofzuiger voor relatief weinig geld.
De volle zuigkracht is enorm en heb je meestal niet nodig, Ziet er goed uit, de buis is in lengte verstelbaar, het gewicht is laag en hij is makkelijk te hanteren. Lang snoer dat prima oprolt.
Enige minpunt: het mechanisme om de klep te openen komt fragiel over, hopen dat het heel blijft.

E2006 26-05-2006
Geschreven voor: Siemens VS06G1800 rood

Heb deze Siemens van de week gekocht. Een jaar geleden een goedkope stofzuiger
gekocht, traumatisch: een stofzuiger die niet zoog! Was dus ook erg argwanend
bij het uitzoeken van een nieuwe, ook niet de allerduurste stofzuiger...
Maar, zeer tevreden. Zuigt prima, er komt stof uit de vloerbedekking van een
jaar, die die andere stofzuiger dus helemaal niet opzoog! Wat een genot. Hij
ziet er mooi uit (rond en rood) en het is heel handig dat je de hulpstukken IN
destofzuiger zelf kunt bewaren. Stofzuigerzakken 5 stuks (stoffen) voor 8,50
euro, of 10 papieren voor 7,50. Niet goedkoop, maar zeer redelijk vergeleken
bij andere merken en modellen.
Prima ding!